SQUARETRADES INNOVATIVA MOBILFÖRSÄKRING ÄNTLIGEN TILL SVERIGE

Stockholm 18 december 2017

Mobiloperatören Tre är först ut i Sverige med att erbjuda SquareTrades uppskattade mobilförsäkring, under namnet 3Försäkring Express. Tres kunder kan därmed dra nytta av SquareTrades prisbelönta och innovativa mobilförsäkring, som redan används av miljontals kunder i USA och Europa.

Med 3Försäkring Express, som erbjuds genom ett partnerskap tillsammans med SquareTrade, så får Tre:s kunder en helt unik och oöverträffad försäkringstjänst. Kunder vars smartphone går sönder av misstag får, inom ett dygn, en ersättningsenhet oavsett var de befinner sig i EU. Alternativt kan de välja att få sin mobil hämtad, reparerad och levererad tillbaka till dem igen.

– De senaste mobil-modellerna är superdyra och de kostar dessutom väldigt mycket att reparera, så inte konstigt att fler vill skydda dem från olyckshändelser. Vissa vill ha en ersättningsenhet, medan andra föredrar att få den de har reparerad. Oavsett vill alla att det ska ske snabbt och krångelfritt. Och där är vi branschledande. Det är fantastiskt roligt att vi med Tre som partner, nu kan erbjuda vårt topp-ratade serviceerbjudande i Sverige, säger Kevin Gillan, Managing Director för SquareTrade i Europa.

SquareTrade erbjuder redan sin innovativa försäkringstjänst till tusentals kunder i Europa, däribland Danmark och Finland. Här har kunderna redan fått uppleva SquareTrades snabba innovationstakt och nu kan även svenska kunder se fram emot nya innovationer som väntas de närmaste månaderna. Till exempel möjligheten att få sin enhet reparerad i en butik i närheten, eller boka en SquareTrade-reparatör som åker ut till en plats som kunden väljer.

Om SquareTrade
SquareTrade erbjuder sin topprankade försäkring, betrodd av miljontals nöjda kunder i Nordamerika och Europa tack vare snabb och exceptionell service. I Europa skyddar SquareTrade mobila enheter från funktionsfel, oavsiktlig skada inklusive fuktskador och stöld. Till skillnad från tidigare försäkringar är SquareTrade utformad för dagens konsument och använder innovativ teknik för att leverera en snabb och problemfri lösning för kunden. SquareTrade har mer än 200 000 fans på Facebook, är återkommande vinnare av branschens finaste utmärkelser och får tusentals 5-stjärniga recensioner för sin legendariska kundservice. SquareTrade har huvudkontor i San Francisco och London och er medlem av Allstate-familjen. För mer information, gå till www.squaretrade.se och https://www.youtube.com/user/SquareTradeInc.